Uważaj, by nie dopadła Cię anemia!

Niedobory żelaza towarzyszą wielu osobom. Podstawowymi objawami są permanentne zmęczenie, problemy z koncentracją i pamięcią oraz kołatanie serca czy duszności. Na niedomiarach tego pierwiastka tracą również włosy i paznokcie, które stają się łamliwe, szare, tracą blask i swój urok. Objawem może być także blada i przemęczona skóra, która łuszczy się i swędzi oraz nieprzyjemne zajady w kącikach ust. Oprócz złej diety na problemy z odpowiednią ilością żelaza mają też wpływ silne miesiączki z obfitym krwawieniem, w grupie ryzyka znajdują się więc głównie kobiety. Permanentny niedobór żelaza może prowadzić do anemii, czyli niedokrwistości, co wyniszcza zdrowie. Warto zadbać więc o odpowiednią dietę, bogatą w białko zwierzęce – głównie czerwone mięso, podroby i żółtko jaj. Dużo żelaza zawierają również produkty strączkowe, jak groch, soczewica czy fasola, a także produkty wieloziarniste. Aby żelazo wchłaniało się w odpowiedni sposób, ważne jest także przyjmowanie witaminy C, szczególnie z owoców cytrusowych czy papryki i ziemniaków. Wchłanianie żelaza hamuje natomiast herbata i jej powinno się podczas posiłków unikać.

Witaj na moim blogu! Serwis prowadzę aby dzielić się z Wami zdobyta przeze mnie wiedzą. Jestem lekarzem w jednym z Katowickich szpitali. Na codzień spotykam się z wieloma chorobami. Wpisy jakie tutaj zamieszczam są autentyczne. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści na stronie. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)