Prawda o szpinaku

Istnieją takie produkty żywnościowe, którym przypisano zupełnie niesłusznie krzywdzące je mity. Dobrym przykładem z grona warzyw jest szpinak. Powszechnie posądza się go o kiepskie walory smakowe, to zmora dzieci karmionych nim z uwagi na wysoką zawartość żelaza. Żadna z tych informacji nie jest prawdziwa: szpinak nie odbiega w smaku od sałaty, a żelazo nie występuje w jego liściach w szczególnie wysokiej dawce. Zawiera jednak szereg innych wartościowych składników, dzięki którym wpłynie pozytywnie na zdrowie ludzkiego organizmu. Są to witaminy: C, K, E i z grupy B, ponadto potas, magnez i kwas foliowy. Inne ważne mikroelementy zawarte w szpinaku to beta karoten i luteina – przeciwutleniacze, mające działanie antynowotworowe. Liście szpinaku najlepiej jeść świeże, minimalnie przetworzone. Ich smak komponuje się idealnie z różnego rodzaju serami: szpinak można wykorzystać jako dodatek do kanapek lub dania z makaronem. Z powodzeniem uzupełni też tradycyjną sałatkę warzywną, skropioną oliwą z oliwek.

Witaj na moim blogu! Serwis prowadzę aby dzielić się z Wami zdobyta przeze mnie wiedzą. Jestem lekarzem w jednym z Katowickich szpitali. Na codzień spotykam się z wieloma chorobami. Wpisy jakie tutaj zamieszczam są autentyczne. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści na stronie. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)