Jak zacząć biegać

Bieganie pomaga utrzymać dobrą kondycję fizyczną i zdrowie, zwłaszcza w okresie wzmożonej zachorowalności na grypę i przeziębienie, na przykład w okresie wiosennym lub jesienno-zimowym. Najważniejsze by zacząć biegać, to zaopatrzyć się w dobre buty, zaprojektowane specjalnie w tym celu. Należy również dobrać odpowiedni, niekrępujący ruchy strój, najlepiej z tworzywa sztucznego, nie bawełny, który szybko schnie i przepuszcza powietrze. Należy rozpocząć od krótkich biegów przerywanych marszem, dopasowanych poziomem trudności do naszej kondycji. Na przykład przez pół godziny na zmianę dwie minuty biegu, trzy minuty marszu. Żeby trening miał sens i by zauważyć wyraźną poprawę kondycji, należy uprawiać jogging przynajmniej dwa razy w tygodniu. Najważniejsza jest motywacja i dobra dieta, reszta przyjdzie z czasem. Przede wszystkim musimy ćwiczyć i jeść regularnie, wytrwale dążyć do obranego celu, którym może być na przykład maraton. Biegać można wszędzie, jednak pamiętajmy, że biegi po twardej nawierzchni mogą nadwyrężyć kolana.

Witaj na moim blogu! Serwis prowadzę aby dzielić się z Wami zdobyta przeze mnie wiedzą. Jestem lekarzem w jednym z Katowickich szpitali. Na codzień spotykam się z wieloma chorobami. Wpisy jakie tutaj zamieszczam są autentyczne. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści na stronie. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)