Być sprawnym jak najdłużej

Starość przeraża wszystkich. Świadomość tego, że z wiekiem przestajemy być samodzielni dla wielu jest nie do zniesienia.. Pierwsze objawy wskazujące na pogorszenie funkcji poznawczych można zaobserwować już w wieku 50 lat. Pojawiają się problemy z koncentracją, spada podzielność uwagi, procesy myślowe ulegają spowolnieniu. Powodem tego jest zmiana długości komórek nerwowych mózgu, które wraz z wiekiem po prostu się kurczą, a połączenia między nimi stają się cieńsze i słabsze. Niestety jest to proces, którego nie możemy zatrzymać. Możemy jednak robić wszystko, by go spowolnić. Lekarze podkreślają, że na sprawność naszego mózgu mają wpływ trzy czynniki. Pierwszy z nich to aktywność fizyczna. Najlepszy jest trening aerobowy, prowadzi do zwiększenia naszego pulsu, wiąże też się z większym ogólnym zmęczeniem, ale jego stukiem jest przyrost zdolności poznawczych. Drugie miejsce zajmuje, co może być zaskoczeniem, nauka. Okazuje się, że zdobywanie nowych umiejętności, podejmowanie wyzwania zmusza nas do nauczenia się nowych rzeczy i wymaga przestawienia się na nowy tryb myślenia. Dobrym pomysłem jest rozwiązywanie zagadek logicznych, ale należy pamiętać, że z czasem trzeba zwiększać poziom trudności. Jeśli nie, staną one się czynnościami automatycznymi, które nie zmuszą nas do wysiłku intelektualnego. Ostatnią bardzo ważną zasadą jest dieta bogata w składniki zawierające kwasy omega 3.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)